تیر ۲۱, ۱۴۰۱ ۰۸:۴۲ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران در وین : مانع اصلی احیای برجام فقدان تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا است
    سفیر ایران در وین : مانع اصلی احیای برجام فقدان تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین با اشاره به رفتار مسئولانه ایران در مذاکرات احیای برجام، تاکید کرد : مانع اصلی احیای برجام فقدان تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده بود اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

"عباس باقرپور اردکانی "  سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، در گفتگو با  مجله سیاسی ـ اقتصادی اتریشی «دیپلماسی و تجارت» گفت : 

 بیش از 4 سال است که اساسا بهره‌ای از مزایای برجام نبرده‌ایم و برخی دولت‌ها از جمله کشورهای اروپایی، به تعهدات خود پایبند نبودند؛ تاسف‌بارتر اینکه آنها چشمان خود را به روی تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا  که در حکم تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران هستند، بسته‌ اند.

سفیر ایران در وین افزود :   میراث شرم‌ آور  دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا یعنی تحریم‌های غیرانسانی علیه مردم عادی ایران  در دولت کنونی آمریکا نیز هنوز هم ادامه دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، همچنین گفت :  بعد از خروج آمریکا  از برجام  که نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، ایران همچنان و بیش از یک سال به طور کامل به برجام پایبند بود.

"باقرپور اردکانی "  خاطرنشان کرد :  حتی فرصت کنونی موجود برای بحث درخصوص بازگشت به توافق نیز به دلیل آن است که ایران مسئولانه و دوراندیشانه عمل کرد، اما در حال حاضر  مانع اصلی احیای برجام، فقدان تصمیم‌ گیری سیاسی آمریکا است. 

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه