تیر ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۵:۴۳ Asia/Dushanbe
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اردوغان: حمله نظامی به سوریه به ضرر کشورهای منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود
    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اردوغان: حمله نظامی به سوریه به ضرر کشورهای منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه،فرمودند: هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر افزایش همکاریهای دو کشور به‌ویژه همکاریهای تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند و افزودند: آمریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند.
ایشان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو عبور از اختلافات سلیقه‌ای و هوشیاری در مقابل سیاست‌های تفرقه‌افکن، دانستند و گفتند: یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: با وجود اقبال بعضی دولتها به رژیم صهیونیستی، ملتها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند.

  • ایشان با تأکید بر اینکه نباید به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفتند: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروههای تروریستی، گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم مطمئناً با ترکیه همکاری خواهد کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه امنیت ترکیه و مرزهای آن، امنیت ایران است، گفتند: ترکیه نیز امنیت سوریه را امنیت خود بداند.
ایشان همچنین، حجم و کیفیت تبادلات و همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود خواندند و تأکید کردند: این مسئله در مذاکرات بین رئیسان جمهوری دوکشور حل و فصل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزایش همکاریهای ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و لازم خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت ترکیه در مسائل داخلی و در مقابل دخالتهای خارجی دفاع کرده‌ است.

کلیدواژه