شهریور ۰۲, ۱۴۰۱ ۰۸:۳۰ Asia/Dushanbe
  •  ابراز علاقه‌ روس‌ها برای گسترش روابط تجاری با ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از ابراز علاقه‌مندی روس‌ها برای گسترش روابط مشترک به‌ ویژه در عرصه‌های خودرو، لوازم خانگی و دارو با ایران خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«سیدرضا فاطمی امین»در نشستی با فعالان صنعتی حاضر در نمایشگاه "اتومبیلیتی ۲۰۲۲" روسیه در محل سفارت ایران در این کشور افزود: از شیوه‌های شناساندن ایران در جهان، تولید "محصولات با افتخار" است، هرچند صادرات در نوع خود خوب است اما برخی اقلام صادراتی فقط پول وارد کشور می کند، در حالیکه برخی دیگر افتخار با خود به همراه می آورند.
فاطمی امین تصریح کرد: همه تلاش‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران رفع موانع موجود است تا همکاریها صنعتی با کشورهای مختلف گسترش یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین با اشاره به توافق روسیه و ایران در حوزه‌های هوایی و دریایی و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مشترک، گفت: در دیدار با مسوولان روسیه در روزهای گذشته، توافق‌هایی در بخش هوایی صورت گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران  از توافق صورت گرفته در بخش کشتی سازی با روسیه خبر داد و افزود: در مجموع گام های بلندی در بخش صنعتی بین دو کشور برداشته شده که باید پیگیری شود تا زودتر به نتایج ملموس برسد.

نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲ (برابر با ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱) در محل نمایشگاه های بین‌المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰‌هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.
 

کلیدواژه