شهریور ۲۴, ۱۴۰۱ ۲۱:۴۲ Asia/Dushanbe
  •  رئیسی : ایران برای گسترش روابط با پاکستان حد و مرزی قائل نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با مهم توصیف کردن روابط تهران و اسلام آباد، گفت: ایران برای گسترش روابط با پاکستان حد و مرزی قائل نیست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «سید ابراهیم رئیسی»در دیدار «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در حاشیه بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان با مهم توصیف کردن روابط تهران و اسلام آباد تاکید کرد: ایران برای گسترش روابط با پاکستان حد و مرزی قائل نیست.
رئیس‌جمهوری  اسلامی ایران همچنین بار دیگر فاجعه سیل اخیر در پاکستان را تسلیت گفت و برای بازماندگان و آسیب دیدگان طلب صبر و سلامتی کرد.
نخست وزیر پاکستان نیز با بیان اینکه فاجعه سیل اخیر در کشورش ناشی از تغییرات آب و هوایی کره زمین است، کمک و همکاری جمهوری اسلامی ایران را برای مقابله با عاملان اصلی منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای خواستار شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان همچنین از همکاری‌ در حوزه انرژی استقبال و بر انجام پیگیری‌های لازم برای برداشته شدن موانع در این زمینه تاکید کردند.

سران دو کشور ایران و پاکستان توافق کردند کمیته‌ای متشکل از مسئولان مربوط دو کشور برای پیگیری و اجرایی شدن این طرح‌ها تشکیل شود.
«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به دعوت رسمی «شوکت میرضیایف » رئیس جمهوری ازبکستان در صدر هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی برای دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به  ازبکستان سفر کرده است.
 

کلیدواژه