آذر ۰۷, ۱۴۰۱ ۱۳:۴۲ Asia/Dushanbe
  • سخنگوی وزارت امورخارجه : ایران هیچ گونه همکاری با

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه همکاری با کمیته سیاسی تحت عنوان "کمیته حقیقت یاب" نخواهد داشت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به اقدام ضدایرانی کشورهای غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: استفاده عجولانه از ساز و کارهای حقوق بشری و استفاده ابزاری از چنین ساز و کارهایی ضد کشورهای مستقل مردود و محکوم است و هیچ کمکی به پیشبرد حقوق بشر نخواهد کرد.
این دیپلمات ایران افزود: اینکه دولت‌های غربی مشخصاً دولت آمریکا و برخی از دولت‌های همسو با آن در تهییج به اغتشاشات در داخل ایران نقش داشتند مورد هیچ تردیدی نیست و در این مورد اطلاعات دقیقی وجود دارد؛ این اطلاعات در چارچوب‌های مختلف به سفیران خارجی مقیم تهران ارائه شده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع و شهروندان کشورهای مختلف در اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در برخی از شهرهای ایران بازداشت شده‌اند و دلایل متقنی درباره نقش آنها در تهییج به اغتشاشات وجود دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اتهام آمریکا ضد ایران درخصوص  حمله به نفت‌کش اسرائیلی گفت: اتها‌زنی واهی به جمهوری اسلامی ایران رویکرد شناخته شده آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانش است؛ جمهوری اسلامی آنقدر شجاعت دارد که در خصوص کارهایی که انجام می‌دهد مسئولیت آن را به عهده بگیرد.
 

کلیدواژه