آذر ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۳:۲۶ Asia/Dushanbe
  • صدور حکم اعدام برای ۵ متهم ‌در پرونده شهید عجمیان
    صدور حکم اعدام برای ۵ متهم ‌در پرونده شهید عجمیان

احکام اولیه پرونده متهمان شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان یک ماه پس از جنایت صادر شد.

بسیجی «سید روح‌الله عجمیان» پنجشنبه سوم نوامبر در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج - قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقو برخی اغتشاشگران به شهادت رسید.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،  بر‌اساس احکام صادره ۵ نفر از متهمان به اتهام افساد فی الارض به اعدام و ۱۱ متهم از جمله سه جوان کمتر از ۱۸ سال به حبس‌های طویل المدت محکوم شدند.
احکام صادره غیر قطعی است.
در جلسات دادگاه متهمان صراحتاً نحوه شهادت مظلومانه سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند.
از اواخر سپتامبر، مناطق مختلف ایران شاهد بروز اغتشاش‌هایی است که در همان نخستین روزها، نقش برخی رسانه‌های سنتی و نوین در گسترش این اغتشاش‌ها بارز بود.
در این اغتشاشات، سران سیاسی آمریکا و بعضاً اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.
بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال دو رسانه لندن‌نشین نیز نقش پررنگی در جهت تبدیل اعتراض به اغتشاش در ایران و شدت گرفتن اغتشاش‌ها ایفا کرده‌اند. 
تلاش کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران شرایطی است که پیش از این میلیونها نفر از ملت ایران در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش حضور یافتند.

کلیدواژه