آذر ۱۹, ۱۴۰۱ ۰۹:۴۸ Asia/Dushanbe
  • شهادت امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش ایران
    شهادت امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش ایران

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان ایران از شهادت امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، شورای تامین استان سیستان و بلوچستان ایران در بیانیه ای اعلام کرد، براساس گزارشات اولیه، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش در استان سیستان و لاوچستان در جنوب شرق ایران از مولوی‌های شاخص منطقه توسط افراد ناشناس روز پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.

مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش به عنوان یکی از نمادهای وحدت در استان سیستان و بلوچستان ایران شناخته می شد.

‌امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش پیش از این در گفت‌و‌گویی که با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که به سیستان و بلوچستان اعزام شده بود گفته بود: «ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم.»

مولوی عبدالواحد ریگی با اشاره به ارتباط نزدیک اهل‌سنت سیستان و بلوچستان ایران با برادران شیعه تصریح کرد: «ما این مملکت را دوست داریم، رهبر معظم انقلاب دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.»

‌امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش با بیان اینکه از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌است تاکید کرد، کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه