آذر ۲۸, ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱ Asia/Dushanbe
  •  انهدام شبکه جاسوسی موساد در ایران

وزارت اطلاعات ایران از انهدام شبکه جاسوسی موساد در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد، اعضای این شبکه جاسوسی موساد قصد داشتند با ایجاد شرکت‌های پوششی و بازاریابی امنیتی در صنایع دفاعی ایران خرابکاری کنند.

در همین زمینه، خبرگزاری دفاع پرس در گزارشی نوشت، نهادهای امنیتی ایران متوجه شدند که «موساد» برای جمع‌آوری اطلاعات به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیانی رفته است که با صنایع دفاعی ایران همکاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی برای این کار فردی را به نام «فرانک» که دلال اطلاعاتی است، مأمور می‌کند؛ فرانک به عنوان مدیر فروش یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات با تعدادی از شرکت‌های ایرانی و افراد شاغل در آن ارتباط برقرار می‌کند.

در گزارش دفاع پرس آمده است، این افسر موساد به عنوان بازاریاب، کارمندان خود را به سمیناری در مالزی دعوت و آن‌ها را با فردی آشنا می‌کند که او نیز افسر موساد است، اما در سال ۲۰۱۷ یک شرکت در سنگاپور ثبت می‌کند و با شرکت‌های ایرانی که در زمینه الیاف کربن و سایر آلیاژهای فلزی دارای کاربری خاص فعالیت دارند، ارتباط برقرار می‌کند.

در این گزارش تصریح شده است، همکاران او در ایران نیز با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و رصد همایش‌های علمی آخرین نیازمندی‌های بدنه نظامی و دفاعی کشور را شناسایی می‌کردند، در مرحله بعد به دفاتر شرکت‌ها رفته تا مدیرعامل، مسئولان فروش و افراد تأثیرگذار را شناسایی کنند.

این گزارش می افزاید، افراد شناسایی شده برای ملاقات حضوری به سمینارهای پوششی در کشورهای ترکیه، تایلند، مجارستان، عمان و گرجستان دعوت می‌شدند که برای تخلیه اطلاعاتی و نوعی بازاریابی امنیتی برای جاسوسی بود.

در پایان گزارش دفاع پرس آمده است، وزارت اطلاعات ایران با نفوذ در این شبکه در تمامی این مدت رفت و آمدها را زیر نظر داشته است و در فرصت مناسب نیز افرادی را که قصد ضربه به اماکن حساس نظامی کشور را داشتند، هنگام ورود به ایران دستگیر کرد.

کلیدواژه