دی ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران: شورای امنیت فوری و قاطعانه برای حمایت از فلسطینیان اقدام کند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحدگفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید فوری و قاطعانه برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کند؛ همدردی به تنهایی کافی نیست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره فلسطین افزود: سال گذشته سالی مرگبار در اراضی اشغالی فلسطین بود، زیرا اقدامات ظالمانه، توسعه طلبانه و نژادپرستی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان بی وقفه ادامه یافت.

  • دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مردم فلسطین، به ویژه زنان و کودکان، دچار محرومیت شدید و نقض حقوق اساسی خود شده اند و باریکه غزه به دلیل محاصره های غیرانسانی به بزرگترین زندان روباز جهان تبدیل شده است.
  • سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین تهاجم اخیر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی در ۳ ژانویه را  نقض حرمت و مراسم عبادی مسجد الاقصی و تحریک وقیحانه احساسات مسلمانان دانست بود که اگر به درستی با آن برخورد نشود، صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر می‌اندازد.

ایروانی تاکید کرد: رژیم اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که بدون پاسخگویی یا مواجهه با عواقبی مرتکب جنایت می شود در حالی که  منازعه در اراضی اشغالی فلسطین فقط در صورتی قابل حل است که به اشغال پایان داده شود و حقوق مسلم مردم فلسطین در تعیین سرنوشت به طور کامل به رسمیت شناخته، حمایت و محافظت شود.
 

کلیدواژه