آبان ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۲۰ Asia/Dushanbe
  • افتتاح مرکز بین المللی گردشگری در «سمرقند»
    افتتاح مرکز بین المللی گردشگری در «سمرقند»

در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در «سمرقند» ازبکستان، مراسم افتتاح آکادمی بین‌المللی گردشگری این نهاد هم در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاح آکادمی بین‌المللی گردشگری سازمان جهانی گردشگری در سمرقند، «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر اکولوژی، حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان، «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، وزرا و روسای هیئت‌های کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری هم حضور داشتند.

عبدالحکیم‌اف در این مراسم گفت: «سمرقند» زمانی مرکز آموزش و علم پیشرفته در جاده ابریشم بود. وی گفت که در ازبکستان جدید ما برای تاریخ و سنت‌های خود ارزش قائل هستیم به ویژه به آموزش با کیفیت توجه می‌کنیم. 

در سال 2018 میلادی به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دانشگاه بین‌المللی گردشگری و میراث فرهنگی «جاده ابریشم» در «سمرقند» افتتاح شد.

«زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در این مراسم بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری و افتتاح آکادمی بین‌المللی در کشور میزبان نشست مجمع عمومی تاکید کرد.

کلیدواژه