آبان ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ Asia/Dushanbe
  • داعش مسئول انفجار در غرب کابل
    داعش مسئول انفجار در غرب کابل

گروهک تروریستی داعش مسئولیت انفجار سه شنبه شب در یک دستگاه مینی بوس شهری در غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

این دومین انفجار در کمتر از دو هفته اخیر در منطقه شیعه نشین غرب کابل است. اخیرا یک باشگاه ورزشی در این منطقه هدف انفجار قرار گرفت و حدود یک ماه قبل نیز براثر انفجار تروریستی داعش در مسجد امام زمان(عج) در شهر پلخمری، در شمال افغانستان دهها نمازگزار کشته یا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛ شاخه خراسان داعش در پیامی اعلام کرد که انفجار شامگاه سه شنبه یکدستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه دشت برچی، در غرب کابل کار اعضای این گروه بوده است.

طبق آخرین گزارشها براساس آمار رسمی، در این انفجار هفت نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. اما منابع محلی گفته اند براثر این انفجار هشت نفر کشته و 38 نفر دیگر زخمی شدند.

Image Caption

"ریچارد بنت"، گزارشگر ویژه حقوق‌‌بشر سازمان ملل در امور افغانستان در واکنش به حملات تروریستی اخیر در شهر کابل بر تحقیقات کامل و شفاف برای شناسایی عاملان و پاسخگویی آنان تاکید کرد.

همچنین حامد کرزی، رییس جمهور اسبق افغانستان هم در بیانیه ای با محکوم کردن این انفجار تروریستی اعلام کرد، این عمل جنایت ضد بشری و در تضاد با تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی است.
 

کلیدواژه