آذر ۰۷, ۱۴۰۲ ۲۱:۴۲ Asia/Dushanbe
  • روسیه: آمریکا در باتلاق اوکراین گرفتار می‌شود
    روسیه: آمریکا در باتلاق اوکراین گرفتار می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به ایجاد ناآرامی‌ها و بحران‌های نظامی توسط آمریکا در ویتنام و افغانستان، گرفتاری مجدد آمریکایی‌ها در شرایطی مشابه در اوکراین را قابل پیش‌بینی دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تلاش آمریکا برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و تغییر رژیم در اوکراین تاکید کرد: در صورت تداوم رویکرد آشوب‌طلبانه آمریکا در منطقه، اوکراین نیز به سرنوشتی همچون ویتنام و افغانستان گرفتار خواهد شد.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش بیست و دومین ماه خود را می گذراند و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

مقام‌های روسی و برخی کارشناسان و رسانه‌های غربی، جنگ اوکراین را جنگ نیابتی میان غرب و روسیه توصیف کرده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

کلیدواژه