اسفند ۰۴, ۱۴۰۰ ۱۷:۴۱ Asia/Dushanbe
  • محکومیت تحریم های یکجانبه علیه روسیه ازسوی چین
    محکومیت تحریم های یکجانبه علیه روسیه ازسوی چین

وزارت امور خارجه چین به شدت با اعمال تحریم های یکجانبه بر روسیه بر سر بحران اوکراین مخالفت کرد.

شبکه تلویزیونی "سی جی تی ان" اعلام کرد، (خانم) خواچو نینگ"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه را رد کرد و بار دیگر تاکید کرد که تنش های مسکو با کی یف باید از طریق گفت وگو و مشورت حل وفصل شود.

چو نینگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا چین در تحریم روسیه برسر اوکراین به کشورهای غربی می‌پیوندد، گفت، «تحریم‌ها هرگز راه مؤثری برای حل مشکلات نبوده و چین همیشه با تحریم‌های یکجانبه مخالفت کرده است.» 

خوا چو نینگ که دستیار وزیر خارجه چین نیز به حساب می آید، افزود، "باید دید آمریکا به عنوان مقصر تشدید تنش بین اوکراین و روسیه، چه نقشی ایفا می کند؟ آنها چه کرده اند؟ متهم کردن دیگران به ناکارآمدی در خواباندن آتش جنگ و در عین حال افزودن سوخت به این آتش، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است."

  • سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: "آمریکا با ارسال مداوم تسلیحات به اوکراین همواره ترس را گسترش داده، این در حالی است که چین درمقابل از کشورها و طرف های مربوطه می خواهد ضمن احترام به یکدیدگر به نگرانی های مشروع هم نیز توجه کنند، مشکلات را از طریق مذاکره حل نموده و به طور مشترک برای حفظ صلح و ثبات منطقه ای بکوشند".

 در بحبوحه افزایش تنش‌ها، حامیان غربی دولت غربگرای اوکراین با برافرختن بیشتر آتش تنش ها، هواپیما‌های مملو از تسلیحات پیشرفته را به کی یف فرستاده و مدعی شده اند که برای دفاع از اوکراین در برابر روسیه به آن‌ها نیاز است!.

کلیدواژه