خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷ Asia/Dushanbe
  • نمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی "بهار نو"در کابل گشایش یافت.

«حسن شیرزادی» رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی "بهار نو" گفت، ایران آماده همکاری برای پیشرفت و توسعه اقتصادی افغانستان است.

شیرزادی همچنین در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی "بهار نو" گفت، حضور چند دهه مهاجران افغان در ایران و شناخت خدمات و محصولات ایرانی، بهترین ظرفیت برای استفاده از این محصولات در افغانستان است. 

  • رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل تصریح کرد، رفت و آمد مهاجران افغانستان به ایران و آشنایی با دستگاه‌ و ماشین‌آلات صنعتی ایرانی، استفاده و به کارگیری آنان برای افغان‌ها راحتر است و داوطب خرید این محصولات هستند.
  • رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل همچنین خاطرنشان کرد، ایران آمادگی دارد مواد اولیه و مورد نیاز بخش صنعتی و اقتصادی افغانستان تامین کند و به همکاری خود برای توسعه صنعتی افغانستان ادامه خواهد داد.      

جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و در شرایط سخت از آنان حمایت کرده است. با شروع دوران جدید سیاسی در افغانستان، ایران از هیچ کمکی به مردم افغانستان دریغ نکرده و همزمان به همکاری خود با دولت طالبان برای توسعه اقتصادی در سایه امنیت ادامه داده است.

کلیدواژه