بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۸:۴۸ Asia/Dushanbe
  • ارسال بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده ترکیه
    ارسال بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده ترکیه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از ارسال بیمارستان صحرایی به مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد.

دوشنبه هفته جاری،  دو زمین لرزه به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به لرزه درآورد.

کانون این زمین لرزه استان قهرمان‌ ماراش در جنوب ترکیه بود، اما این دو زلزله علاوه بر ده استان جنوبی این کشور، در مناطقی در شمال  سوریه نیز تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشته است. 

از همان ساعت ابتدایی وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه، جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد و بلافاصله ضمن ارسال کمک های انسان دوستانه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز امدادگران را برای کمک به زلزله زدگان به این کشورها اعزام کرد. 

امروز  (  پنجشنبه ) نیز پنجمین محموله کمک های بشر دوستانه ایران،  به سوریه ارسال شد.  

"امیر سرتیپ کیومرث حیدری "  فرمانده نیروی زمینی ارتش،  گفت: با درخواست مسئولان ترکیه، نخستین بیمارستان صحرایی نزاجا به مناطق زلزله زده جنوب این کشور ارسال شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش،  در مصاحبه  با  خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: این بیمارستان صحرایی ۵۰ تخت خوابی شامل بخش های مختلف اورژانس، اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه و سایر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت : علاوه بر این بیمارستان، تیم درمانی ۶۰ نفره متشکل از پزشکان جراحی، ارتوپدی، کودکان، عفونی، طب اورژانس، تیم پرستاری، مامایی و اتاق عمل به مناطق زلزله شده ترکیه اعزام شدند.

کلیدواژه