اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۷:۰۲ Asia/Dushanbe
  • شلیک 1469 راکت و موشک مقاومت به سوی اشغالگران طی 5 روز
    شلیک 1469 راکت و موشک مقاومت به سوی اشغالگران طی 5 روز

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوز 5 روزه اخیر به نوار غزه، هزار و 469 راکت و موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه (نهم می) عملیات نظامی جدیدی با نام (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرد که در این حملات 35 فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم 150 نفر زخمی شدند. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه (چهارشنبه)، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) را آغاز کرد و بیش از هزار موشک و راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

منابع خبری شنبه شب (13 می) از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

به گزارش وبگاه عرب 48، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد، از این میزان راکت و موشک شلیکی، هزار و ۱۳۹ فروند از دیوار مرزی عبور کرده و سامانه گنبد آهنین تنها ۴۳۹ راکت شلیکی و سامانه «فلاخن داوود» دو موشک شلیکی را رهگیری کرد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حملات راکتی و موشکی مقاومت طی جنگ پنج روزه اخیر موجب کشته شدن دو صهیونیست و زخمی شدن ۷۵ نفر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که در جریان این جنگ، ۴۲۲ هدف و مقر مقاومت از جمله سکوهای پرتاب راکت و موشک و مراکز تولید اسلحه را در نوار غزه هدف قرار داده و موفق به ترور شش فرمانده جنبش جهاد اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه