تیر ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴ Asia/Dushanbe
  • آغاز اعتراضات و تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی
    آغاز اعتراضات و تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی

مخالفان به طرح تغییرات قضایی توسط کابینه «بنیامین نتانیاهو»، روز «اعتراض» و «آشوب» را از صبح امروز سه شنبه با تجمع‌های اعتراضی در مقابل ساختمان‌های امنیتی و مالی سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست باعث اعتراض گسترده مخالفان و همچنین گسست سیاسی در کابینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کمیته برگزاری تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی صبح امروز سه‌شنبه (18 جولای) تجمع‌های اعتراضی تحت عنوان «روز ملی مخالفان»، نسبت به روند قانون‌گذاری طرح تغییرات قضایی توسط کابینه «بنیامین نتانیاهو» آغاز کردند.

 این کمیته پیش‌تر اعلام کرده بود، این هفته، هفته اعتراض و «روز آشوب» در سراسر سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

براساس این گزارش، تظاهرات گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی، با هدف ایجاد اختلال در بسیاری از ایستگاه‌های قطار، حمل ونقل عمومی، پایگاه‌های اینترنتی و برنامه‌های کاربری در جریان است و معترضان در مقابل ساختمان‌های حکومتی تجمع کرده‌اند.

 بسیاری از راه‌های اصلی تل‌آویو و ورودی ساختمان وزارت جنگ بسته شد و موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها به رژیم اشغالگر آغاز شده است.

معترضان به لایحه اصلاحات قضایی،هدف از این لایحه کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به دلیل سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

کلیدواژه