مرداد ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۵:۵۳ Asia/Dushanbe
  •  تظاهرات مردم سوریه در محکومیت حضور اشغالگران آمریکایی
    تظاهرات مردم سوریه در محکومیت حضور اشغالگران آمریکایی

مردم دیرالزور سوریه با برپایی تظاهرات، حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را محکوم کردند.

نظامیان آمریکا و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز غلات این کشور اقداماتی را ضد ساکنان و نیروهای سوری در این منطقه انجام می دهند.

به گزارش  رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی شهر«المیادین» واقع در شرق دیرالزور در اعتراض به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه تجمع برگزار کردند.

بر پایه این گزارش، اهالی دیرالزور ضمن محکومیت حضور آمریکایی ها در این منطقه،  در حمایت از ارتش سوریه شعار دادند.

روز گذشته (یکشنبه) قبایل و عشایر عربی در منطقه الجزیره سوریه نیز تاکید کردند، در اخراج اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای از خاک کشورشان، از الگوی حزب الله لبنان الهام می‌گیرند و تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه از دست اشغالگران می‌جنگند.

قبایل و عشایر عرب در منطقه الجزیره سوریه با گرامیداشت سالروز جنگ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که «پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان، هیمنه دشمن صهیونیستی را شکست و یک پیروزی غرورآفرین رقم زد که دل امت عربی و اسلامی را گرم کرد و اتکای به نفسش را به او بازگردارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

کلیدواژه