مرداد ۲۸, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۲ Asia/Dushanbe
  • حزب‌الله: مقاومت، تضمین کننده تداوم استخراج نفت و گاز است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله پس از ورود کشتی حفاری نفت و گاز به منطقه بلوک ۹ در آب‌های ساحلی لبنان، تاکید کرد، مقاومت، تضمین کننده تداوم استخراج نفت و گاز توسط لبنان است.

کشتی اکتشافی و حفاری نفت و گاز Transocean Barents  روز چهارشنبه (16 اوت) برای آغاز فعالیت های اکتشافی و حفاری وارد منطقه بلوک ۹ شد.

کنسرسیوم سه جانبه حفاری در بلوک ۹ تحت رهبری شرکت توتال فرانسه است؛ این کنسرسیوم شامل توتال فرانسه و غول انرژی ایتالیایی "انی" و شرکت انرژی دولتی قطر است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، شیخ "علی دعموش" نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله  درباره ورود کشتی حفاری نفت و گاز به منطقه "بلوک ۹" در آب‌های ساحلی لبنان گفت: تضمین واقعی برای ادامه حفاری، اکتشاف و استخراج نفت و گاز، توافقات و ضمانت‌های آمریکا نیست، بلکه حفظ همه عناصر قدرت توسط مقاومت است که دشمن از واکنش آن در صورت حمله یا تضییع حق لبنان بیم دارد.

این مقام حزب الله تاکید کرد: یکی از بارزترین مظاهر پیروزی جنگ ژوئیه ۲۰۰۶؛ شکست اهداف تجاوز و استواری ملت لبنان، تعصب آنها به خاک و تعهد قاطع آنها به گزینه مقاومت است.

دعموش افزود: یکی از مهم‌ترین نتایج این پیروزی معادلات بازدارندگی است که مقاومت به دشمن تحمیل کرد و این معادلات همان چیزی است که دشمن را وادار به پاسخگویی به خواسته‌های لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی کرد.

این مقام حزب الله گفت: این پیروزی بدون خون شهدا، دلاورمردی‌های رزمندگان مقاومت، فداکاری‌های ارتش و حمایت های مردمی برای مقاومت محقق نمی‌شد.

 

کلیدواژه