مهر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ Asia/Dushanbe
  • تکرار کودک کشی رژیم صهیونیستی در آمریکا با قتل فجیع یک کودک فلسطینی
    تکرار کودک کشی رژیم صهیونیستی در آمریکا با قتل فجیع یک کودک فلسطینی

پلیس شیکاگو آمریکا اعلام کرد، مردی اهل شیکاگو، یک پسر بچه فلسطینی 6 ساله را با چاقو به قتل رسانده و مادرش را به شدت مجروح کرد. پلیس این اقدام خشونت‌آمیز «بی‌معنا و بزدلانه» را محکوم کرد. شورای روابط اسلامی آمریکا اعلام کرد که قاتل جنایتکار در حین ارتکاب جنایت شعارهای ضد فلسطینی و ضد اسلامی سر داده است.این شورا خواستار توقف اسلام‌ستیزی و فلسطینی‌ستیزی در میان سیاستمداران و رسانه‌های آمریکا شد.

به گفته پلیس، این پسر خردسال در خانه‌شان در «پلین‌فیلد» توسط «جوزف چوبا»(1) صاحبخانه ۷۱ ساله، ۲۶ ضربه چاقو خورد و در بیمارستان درگذشت. مقامات گفتند که مادر ۳۲ ساله او نیز ده‌ها ضربه چاقو خورده و در بیمارستان است و انتظار می‌رود زنده بماند.زوبا به قتل عمد درجه یک و تلاش برای قتل عمد، و ضرب و جرح متهم شده است.دفتر کلانتر ویل کانتی در شیکاگو در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کارآگاهان توانستند تشخیص دهند که هر دو قربانی این حمله وحشیانه، به دلیل مسلمان بودن و درگیری‌های خاورمیانه بین حماس و اسرائیل ، هدف حمله مظنون قرار گرفتند.»پلیس جوزپ چوبا را به ارتکاب دو فقره جنایت مرتبط با نفرت متهم کرده است.این اقدام به حدی غیر انسانی و غیر قابل توجیه است که حتی کاخ سفید نیز ناچار به محکوم کردن آن شده است. جو بایدن در ایکس نوشت: «من و جیل از قتل وحشیانه یک کودک و تلاش برای قتل مادر کودک دیروز در ایلینوی با خبر شدیم...این اقدام نفرت انگیز علیه یک خانواده مسلمان فلسطینی جایی در آمریکا ندارد.ما به عنوان آمریکایی باید دور هم جمع شویم و اسلام هراسی و هر گونه تعصب و نفرت را رد کنیم. »با توجه به این موضع بایدن ، سئوال این است که چرا وی در برابر کودک کشی های رژیم صهیونیستی ساکت و بی تفاوت است ؟

اقدام جنایتکارانه این فرد افراطی آمریکایی هوادار اسرائیل در قتل فجیع و بی رحمانه یک کودک فلسطینی تداعی کننده شیوه همیشگی رژیم کودک کش اسرائیل است. پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و در جریان حملات هوایی بی سابقه و بسیار گسترده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون 2670 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیش از 700 نفر از آنها کودک بوده اند. شبکه قدس فلسطین اعلام کرد : تعداد کودکان فلسطینی که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در یک هفته شهید شدند، بیشتر از کل کودکان اوکراینی کشته شده در ۲۰ ماه گذشته است. سخنگوی یونیسف تاکید کرد که «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست.»

در عین حال جنایت این شهروند آمریکایی نشان دهنده گسترش افراط گرایی و خشونت های نژاد پرستانه و ناشی از تنفر در ایالات متحده است.در این راستا «کریستوفر ری»رئیس اف ‌بی ‌آی در بحبوحه درگیری‌ها بین حماس واسرائیل، نسبت به افزایش افراط‌ گرایی خشونت ‌آمیز هشدار داد و گفت: شکی نیست که تهدیدها در حال افزایش هستند.

با توجه به روند فزاینده تهدیدات علیه مسلمانان در آمریکا ، شورای روابط اسلامی آمریکایی خواستار توقف اسلام ‌ستیزی و فلسطینی ‌ستیزی در میان سیاستمداران و رسانه‌های آمریکا شده است.اسلام هراسی و خشونت فزاینده علیه مسلمانان در آمریکا از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که آشکارا رویکردی ضد اسلامی و علیه مسلمانان داشت روندی افزایشی پیدا کرده است. اکنون در آمریکا، اعمال تبعیض و خشونت های فیزیکی و کلامی علیه مسلمانان با توجه به رشد چشمگیر گروههای راست گرای افراطی و نیز جنگ تبلیغاتی ورسانه ای علیه مسلمانان به ویژه پس از تحولات اخیر در فلسطین اشغالی افزایش یافته است. این روند شامل مواردی مانند حملات خشونت آمیز علیه مسلمانان به خصوص کسانی که ظاهری شبیه به مردم کشورهای اسلامی در غرب آسیا دارند ، آتش زدن اماکن عبادی اسلامی،‌ حملات لفظی وتهدید علیه مسلمانان و ‌تبعیض علیه پیروان اسلام در موارد مختلف تحصیلی و شغلی و افزایش نفرت پراکنی علیه مسلمانان در رسانه های  آمریکایی است. جنایت اخیر علیه مادر و کودک مسلمان در شیکاگو نیز با توجه به افزایش جو نفرت پراکنی علیه مسلمانان در آمریکا در سایه نبرد بین حماس و رژیم صهیونیستی رخ داده است./

1- Joseph Czuba

 

کلیدواژه