آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱ Asia/Dushanbe
  • انصارالله: توقیف کشتی اسرائیلی سرآغاز نبرد دریایی علیه صهیونیست‌ها است
    انصارالله: توقیف کشتی اسرائیلی سرآغاز نبرد دریایی علیه صهیونیست‌ها است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ، این اقدام را مقدمه ای برای گام‌های بعدی علیه این رژیم دانست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه نیروهای دریایی یمن عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام دادند، اعلام کرد، یکی از نتایج این عملیات، توقیف یک فروند کشتی اسرائیلی و انتقال آن به سواحل یمن بوده است.

به گزارش شبکه العربی الجدید، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ را سرآغاز عملیات دریایی آتی برای هدف قرار دادن ناوها، ناوچه ها و کشتی‌های تجاری اسرائیلی است.

الاسد افزود، رویارویی با اسرائیل تاثیری بر روند مذاکرات و تفاهمات در پرونده یمن با عربستان نخواهد داشت.

عضو جنبش انصارالله یمن گفت، توقیف کشتی تصمیم ملت یمن است، زیرا ما رویکرد ضد آمریکایی و اسرائیلی داریم. این اقدام در راستای سیاست‌های ماست. هماهنگی مشترک در راستای محور مقاومت وجود دارد، اما این تصمیم کاملا یمنی بود.

الاسد تصریح کرد: ما آماده تشکیل نیروی ویژه یمنی برای مشارکت در دفاع از ساکنان غزه هستیم. کشورهایی که با فلسطین مرز دارند، اگر اجازه دهند، هزاران یمنی به آنجا رهسپار خواهند شد.

کلیدواژه