دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۱ Asia/Dushanbe
  • اردن: تجاوز اسرائیل به غزه از تمام حدود فراتر رفته است
    اردن: تجاوز اسرائیل به غزه از تمام حدود فراتر رفته است

وزیر امورخارجه اردن گفت: خطر گسترش جنگ در باریکه غزه با ادامه کشتار و ویرانی‌هایی که صهیونیست‌ها بر این منطقه وارد می‌کند، روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در گفت و گو با «کاترین کولونا» وزیر امورخارجه فرانسه افزود: حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، تمام حدود انسانی،‌ قانونی و اخلاقی را زیر پا گذاشته است.

الصفدی خطاب به کولونا گفت: این غیرقابل قبول است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه داشته باشد غرب آسیا را به سمت یک جنگ منطقه‌ای بکشاند.
وزیر امورخارجه اردن تصریح کرد: ناتوانی جامعه بین‌المللی در اجرای مسئولیت‌های خود و اتخاذ موضعی قاطع که مستلزم پایان دادن به تجاوز است، نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه است.
الصفدی پیش از این نیز در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا بر توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برای فلسطینی‌های ساکن این منطقه تاکید کرده بود. 
وزیر امورخارجه اردن همچنین گفت:  رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ مرتکب جنایت‌های جنگی وحشتناک شد و شورای امنیت نیز برای توقف آن هیچ اقدامی نکرد.

کلیدواژه