دی ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۷ Asia/Dushanbe
  • واکنش حزب‌الله و حماس به حملات آمریکا به یمن
    واکنش حزب‌الله و حماس به حملات آمریکا به یمن

حزب‌الله لبنان و حماس، حملات آمریکا به یمن نشان‌دهنده مشارکت کامل واشنگتن در نسل‌کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه و منطقه دانستند.

فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که براساس دستور ستاد فرماندهی ارتش، بامداد جمعه به وقت محلی نیروی هوایی با پرتاب 100 موشک هدایت شونده به بیش از 60 هدف در 16 مقر نیروهای ارتش ملی یمن حمله کرد.

در همین راستا و به گزارش روز جمعه ایرنا؛ حزب‌الله لبنان در بیانیه ای این حمله را تجاوز آشکار به امنیت و حاکمیت یمن و نیز مردم آزاده و شریف این کشور دانست که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت در کنار ملت مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ایستاده اند و با تمام ابزارها و امکانات موجود نهایت تلاش خود را برای شکستن محاصره آن انجام می دهند.

در این بیانیه آمده است، حملات آمریکا به یمن بار دیگر نشان داد، واشنگتن شریک رژیم صهیونیستی در فجایع و کشتارهای این رژیم علیه مردم مظلوم غزه و منطقه است و برای سرپوش گذاشتن برجنایات اسراییل به هرکس که در کنار مردم مظلوم فلسطین در سراسر منطقه ایستاده است، حمله می‌کند.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد، این حمله نه تنها باعث تضعیف حمایت مردم یمن از مردم مظلوم فلسطین و غزه نمی شود بلکه بر قدرت و عزم آنها برای مقابله با آمریکا و متحدانش و دفاع از خود و ادامه راه حمایت از مردم فلسطین و تحقق حقوق آنها و عدالت خواهد افزود.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز حمله به یمن توسط آمریکا و بریتانیا را نشان دهنده تصمیم آنها برای گسترش درگیری دانست و تاکید کرد که این حمله عواقبی برای آنها در پی خواهد داشت.

کلیدواژه