دی ۲۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵ Asia/Dushanbe
  • برگزاری رزمایش نظامی ارتش یمن
    برگزاری رزمایش نظامی ارتش یمن

رزمایش نظامی ارتش یمن با عنوان "برای نبرد موعود و جهاد مقدس " برگزار شد.

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی"المسیره"، یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش ارتش یمن مأموریت‌های تعیین‌شده را با توانایی و اقتدار در چارچوب عملیات محول به آن‌ها اجرا کردند.

رزمایش ارتش یمن درحالی برگزارشد که فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا  بامداد روزگذشته جمعه به وقت محلی با پرتاب 100 موشک هدایت شونده به بیش از 60 هدف در 16 مقر نیروهای ارتش ملی یمن حمله کرد.


حملات آمریکا و بریتانیا با واکنش و اعتراض کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه ، چین و عراق مواجه شد و برخی اعضای کنگره آمریکا هم ضمن اعتراض به حمله بدون مجوز کاخ سفید به یمن ، درباره تبعات این اقدام هشدار دادند.


ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به آمریکا در دریای سرخ را هدف قرار داد.

 

 

به درپی این تحولات «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر یمن، خویشتنداری همه طرف‌ها و ترجیح گزینه های نظامی بر دیپلماتیک و در اولویت قرار دادن کاهش تنش را خواستار شد.
گراندبرگ بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان یمنی و حفاظت از پیشرفت های بدست آمده در راستای صلح از زمان آتش‌بس در آوریل ۲۰۲۲، از سرگیری روند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل و رسیدگی به اولویت های کلیدی به نفع مردم یمن، تاکید کرد.

 

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هم  حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن  را محکوم نکرد و فقط از همه طرف‌های درگیر در منطقه خواست از تشدید تنش خودداری کنند.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد و متعهد شد تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

کلیدواژه