بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۵:۱۵ Asia/Dushanbe
  • عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ
    عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور ضد یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «یحیی السریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه گفت: نیروی دریایی این کشور کشتی آمریکایی «استار آیریس» را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح این کشور تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

یحیی السریع در ادامه تاکید کرد: نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها ضد مردم غزه و همچنین در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-بریتانیایی به یمن از انجام عملیات‌های بیشتر دریغ نخواهند کرد.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا صبح امروز (دوشنبه ) در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۴۰ مایلی جنوب بندر المخا یمن دریافت کرده است.

ارتش یمن طی هفته‌های اخیر در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

کلیدواژه