اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۴ Asia/Dushanbe
  • درخواست دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای آتش‌بس در غزه
    درخواست دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای آتش‌بس در غزه

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر خواهان برقراری آتش بس در باریکه غزه و ارسال کمک‌های انسانی و امدادی به اهالی این منطقه جنگ زده شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه در نشست مشترک اعضای این شورا و نمایندگان مغرب، اردن و مصر با تاکید بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین، گفت، جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به باریکه غزه باید سریعاً متوقف شود.

 


 

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از ادامه حملات رژیم صهیونیستی خصوصاً حمله به تجمع غیرنظامیان فلسطینی در محل توزیع کمک‌های بشردوستانه در شمال باریکه غزه، بر افزایش امدادرسانی به باریکه غزه، حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و حفاظت از زیرساخت‌های باریکه غزه تاکید کرد.  


در همین حال، تظاهرات در محکومیت جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی و حمایت از مردم مطلوم فلسطین بار دیگر در شهرهای مختلف جهان برگزار شد.
تظاهرکنندگان حامی فلسطینیان در شهرهای مختلف جهان، با سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دست داشتن پارچه نوشته و پرچم‌های فلسطین، حمایت خود را از مردم باریکه غزه نشان دادند.
وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که 90 شهروند فلسطینی در 24 ساعت گذشته طی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسیدند و شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنایات و حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 30 هزار و 410 نفر رسید.
 71 هزار و 700 شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

کلیدواژه