دی ۰۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ Asia/Dushanbe
  •  افزایش اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه

معاون وزیر خارجه آمریکاگفت:اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می‌یابد.

دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک می‌گوید که واشنگتن در سال آینده میلادی، اقدامات خود برای مقابله با حضور روسیه و چین در منطقه غرب آسیا را افزایش می‌دهد.

به گزارش رادیو برون مرزی صدای خراسان به نقل از فارس ،شنکر ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «با اینکه در سال گذشته موفقیت‌هایی در سیاست‌های [خارجی] دولت داشتیم، اما می‌بینیم که هنوز چالش‌ها پا برجاست. این شامل نفوذ شرورانه ایران در منطقه و جهان نیز می‌شود».

وی درباره تلاش‌های روسیه و چین برای حضور در غرب آسیا توضیح داد: «می‌دانم که در سال ۲۰۲۰، ما شاهد افزایش تلاش‌های آمریکا برای مقابله با  دخالت‌های روسیه و اخاذی‌های چین در منطقه خواهیم بود».

معاون وزیر خارجه آمریکا با سازنده خواندن سفر خود به مصر، اظهار داشت: «مصر نقش حیاتی در امنیت و ثبات منطقه ایفا می‌کند. اداره کانال سوئز، یک همکاری ضد تروریستی است».

شنکر پیشتر هم با ذکر سه تهدید اصلی علیه منافع ملی آمریکا، مدعی شده بود: «نفوذ مخربی که ایران در حال پراکنده کردن آن در خاورمیانه و فراتر از آن است؛ معضل تروریسم، به خصوص تهدیدهای ایجاد شده از سوی داعش و القاعده و رشد نفوذ چین و روسیه. 

 

کلیدواژه