اسفند ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۷ Asia/Dushanbe
  • نخستین نشانه های آلزایمر سال 2013 در سلمان بن عبدالعزیز مشاهده شد
    نخستین نشانه های آلزایمر سال 2013 در سلمان بن عبدالعزیز مشاهده شد

سعد الفقیه مخالف سرشناس عربستانی گفت که ملک سلمان بن عبدالعزیز دچار آلزایمر شده و درکی از پیرامون خود ندارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از تارنمای شبکه العالم، سعد الفقیه نویسنده و مخالف سرشناس عربستانی در ویدئویی که منتشر کرده گفته است سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به بیماری آلزایمر دچار است به طوری که نشانه‌های اولیه آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و اکنون درکی از اتفاقاتی که در اطرافش رخ می‌دهد ندارد.

الفقیه درباره تصویر بین المللی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز گفت: «در جامعه جهانی نادیده گرفتن محمد بن سلمان به یک پروتکل تبدیل شده و همه کشورها به ارتباط خود با ملک سلمان ادامه می‌دهند، هرچند همه از بیماری او خبر دارند.»

سعد الفقیه سپس گفت: «محمد بن سلمان دیگر دست به بازداشت شاهزادگان نخواهد زد زیرا توانایی این کار را ندارد.»

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به احمد بن عبدالعزیز برادر شاه سعودی که زندانی است پرداخت و گفت که وی بخت بالایی برای به قدرت رسیدن در عربستان دارد.

الفقیه گفت احمد بن عبدالعزیز تفاوت چندانی با دیگر اعضای خاندان سلطنتی سعودی ندارد و به طور کامل از آمریکا پیروی می‌کند، اما مانند محمد بن سلمان ستمگر و شرور نیست و با علمای دینی و شخصیت‌های اسلامی نیز سر ستیز ندارد.

احمد بن عبدالعزیز به همراه محمد بن نایف عموزاده محمد بن سلمان و ولی‌عهد سابق سعودی در ماه مارس ۲۰۲۰ بازداشت و روانه زندان شدند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه