اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۷:۱۶ Asia/Dushanbe
  • تشییع پیکر «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره در کرانه باختری
    تشییع پیکر «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره در کرانه باختری

پیکر شهیده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره با حضور گسترده مردم و مقامات فلسطین در کرانه باختری رود اردن تشییع شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه های فلسطینی، پیکر "شیرین ابوعاقله" خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره امروز پنج شنبه از بیمارستان شهر رام الله به بیمارستان فرانسوی در شهر اشغالی قدس منتقل شد.

برپایه این گزارش، پیکر خبرنگار الجزیره عصر فردا جمعه پیش از خاکسپاری در کنار والدینش به کلیسای رم کاتولیک در باب الخلیل منتقل خواهد شد.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله گفت، ما به مجرمان اعتمادی نداریم و فورا به دادگاه کیفری بین المللی رجوع خواهیم کرد.

محمود عباس، اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل ترور شیرین ابوعاقله دانست و تصریح کرد: این خبرنگار جان خود را در دفاع از ملت خود فدا کرد و او صدایی صادقانه و ملی بود که درد و رنج شهیدان و اسیران در الاقصی و اردوگاهها و تحصن ها و  نیز اخبار یورش های صهیونیست به شهرهای فلسطینی را بازتاب داد.

در این مراسم نخست وزیر تشکیلات خودگردان و اعضای کمیته های اجرایی و مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش فتح و مسئولان بلندپایه لشکری و کشوری تشکیلات خودگردان و شماری از دیپلمات ها و علمای دینی و خیل عظیمی از  خبرنگاران و همکاران شیرین ابوعاقله و نمایندگان گروه ها و نهادهای رسمی و مردمی فلسطین حضور  داشتند.

کلیدواژه