خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۸:۵۱ Asia/Dushanbe
  • سیدحسن نصرالله : اقدامات اسرائیل در میدان گازی
    سیدحسن نصرالله : اقدامات اسرائیل در میدان گازی "کاریش" نقض حاکمیت لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل در میدان گازی "کاریش" نقض حاکمیت لبنان است تصریح کرد، مقاومت قطعا از قدرت نظامی و امنیتی برای بازداشتن دشمن صهیونیستی از استخراج نفت و گاز  از میدان "کاریش" برخوردار است.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با تجاوز به حریم دریایی لبنان، یک سکوی گازی در دریای مدیترانه مستقر کرد. رژیم صهیونیستی قرار است به وسیله این سکو از میدان گازی "کاریش" واقع در آب های سرزمینی لبنان، نفت و گاز استخراج کند.

این اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش شدید مقامات لبنانی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد دشمن کار استخراج  از میدان "کاریش" را آغاز کند، خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این سکوی شناور را محافظت و روند استخراج را حفظ کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: لبنانی ها در مقابل دشمنی هستند که قطعنامه‌های بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها منطقی که از آن تبعیت می‌کند منطق زور است و با همین راه بود که این رژیم از باریکه غزه خارج شد. 

"سیدحسن نصرالله" با بیان اینکه منابع گازی و نفتی موجود در آب های لبنان تنها امید باقی مانده برای نجات این کشور در عرصه اقتصادی است افزود، مقاومت مقتدر در لبنان نمی تواند در مقابل غارت و چپاول ثروت های این کشور دست بسته بنشیند و دست بسته هم نخواهد نشست.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد، «وظیفه اصلی مقاومت، کمک به حمایت از سرزمین، دریا، نفت، گاز و کرامت لبنان است. این یک وظیفه دینی، ملی و جهادی است.»

پیش از این نیز "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم دریایی این کشور در آب‌های مدیترانه، تاکید کرده  بود، لبنانی ها نمی‎‌توانند این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و در برابر آن سکوت کنند.

"میشل عون" رئیس جمهوری لبنان هم چندی پیش ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، تهدیدهای مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است.

وزارت خارجه لبنان در سال های اخیر چندین بار از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حریم دریایی، هوایی و زمینی لبنان به سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکایت کرده است.

لبنان همواره از مجامع بین المللی درخواست کرده  تا به رژیم صهیونیستی در ارتباط با این تجاوزها هشدار داده و مانع از ادامه آنها شوند.

کلیدواژه