مرداد ۰۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴ Asia/Dushanbe
  • معارضان سعودی: ریاض و تل‌آویو در هتک حرمت اماکن مقدس، همدست هستند
    معارضان سعودی: ریاض و تل‌آویو در هتک حرمت اماکن مقدس، همدست هستند

انجمن موسوم به «معارضان شبه‌جزیره عربستان» در واکنش به ورود خبرنگار صهیونیست به این کشور، تأکید کرد که این اقدام، هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان است.

خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اخیرا با انتشار یک گزارشی تصویری، سفر خود به عربستان را در ایام حج به تصویر کشید. در این گزارش خبرنگار صهیونیست نشان داد که آزادانه در ایام حج در عربستان حضور داشت و اعلام کرد، رژیم صهیونیستی «مجوزهای امنیتی» به او داده است.

به گزارش پایگاه خبری «مرآة الجزیره»، انجمن موسوم به «معارضان شبه‌جزیره عربستان» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئله فلسطین، مسئله اصلی جهان اسلام است.

این انجمن تاکید کرد، همه آزادگان امت اسلام، باید برای آزادی فلسطین از چنگ رژیم غاصب مبارزه کنند و هر گونه عادی‌سازی نظام آل سعود با صهیونیست‌ها، خیانت در امانت و خروج از اجماع امت اسلامی و اصول آن است.

انجمن معارضان عربستان ضمن رد قاطع عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد تسهیلات رژیم آل سعود به خبرنگاران صهیونیست برای ورود به حرمین شریفین و اماکن مقدس، یک اقدام عمدی و خیانت به دین اسلام است و شانه خالی کردن آل سعود از مسئولیت ورود این خبرنگاران، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ گذشته از اینکه این جنایت، باعث خدشه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده است.

بر اساس این بیانیه، این اقدام، سهوا صورت نگرفته است، بلکه در راستای تلاشهای ریاض برای هدف قرار دادن اسلام، شکستن حرمت محرمات و تحمیل حضور صهیونیستها در اماکن مقدس است. چنین حوادثی نشانگر همدستی رژیمهای سعودی و صهیونیستی در خدشه وارد کردن به جایگاه اماکن مقدس است.

رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از تلاش‌های بی‌وقفه و محرمانه ای برای به سرانجام رساندن پرونده عادی سازی روابط  عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی  پیش از سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه خبر داده بودنند.

کلیدواژه