شهریور ۰۸, ۱۴۰۱ ۱۶:۵۱ Asia/Dushanbe
  • مقتدی صدر : از مردم عراق عذرخواهی می کنم
    مقتدی صدر : از مردم عراق عذرخواهی می کنم

رهبر جریان صدر ضمن عذرخواهی از ملت عراق بابت تحولات خونبار، از طرفدران خود خواست ظرف یکساعت از منطقه سبز بغداد عقب بنشینند.

روز گذشته (دوشنبه) و پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم آشوبگری حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه بغداد الیوم، "مقتدی صدر" رهبر جریان صدرعراق گفت، در مقابل مردم سرافکنده هستم و از آنها عذرخواهی می کنم، انقلابی که خشونت و قتل در آن باشد، بد انقلابی است.

صدر افزود،ازاین پس نمی گویم، آنچه رخ داد انقلاب است، زیرا انقلاب نیست و قاتل و مقتول در آتش هستند و ریختن خون عراقی حرام است.

مقتدی صدر تاکید کرد، از نیروهای امنیتی و حشد شعبی (نیروی بسیج مردمی عراق) تشکر می کنم که موضع بی طرفانه ای اتخاذ کردند.

رهبر جریان صدرگفت،  جریان صدر با نظم و فرمانبردار است و اگر از مقابل پارلمان ظرف یکساعت عقب نشینی نکند از آن برائت می جویم.

مقتدی صدر تصریح کرد: صدری ها به طور کامل از مقابل پارلمان خارج شوند و به تحصن خود پایان دهند.

پس از نشست خبری مقتدی صدر و تاکید وی مبنی بر خروج طرافداران خود از منطقه سبز بغداد، طرفداران صدر عقب نشینی را از مقابل پارلمان عراق آغاز کردند.

کلیدواژه