مهر ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶ Asia/Dushanbe
  • صنعا: جامعه بین المللی مسئول فاجعه انسانی در یمن است
    صنعا: جامعه بین المللی مسئول فاجعه انسانی در یمن است

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن: جامعه بین المللی و ابرقدرت‌ها و در صدر آن‌ها، آمریکا مسئول تعمیق فاجعه انسانی در یمن هستند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمن، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در بیانیه ای، جامعه بین المللی و ابرقدرت‌ها و در صدر آن‌ها، آمریکا را مسئول سنگ اندازی در مسیر آتش بس و تعمیق فاجعه انسانی در یمن و پیامد‌های منفی آن بر اوضاع انسانی در این کشور دانست.

وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه‌ای درباره پیامد‌های ناشی از لجبازی‌ها و سرکشی‌های ائتلاف متجاوز به یمن در خصوص به بازی گرفتن حقوق انسانی و اقتصادی مردم یمن هشدار داد.

در بیانیه وزارت حقوق بشر یمن آمده است، ادامه بی توجهی کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز در قبال پرونده‌های اقتصادی و انسانی و همدستی سازمان ملل  با آن‌ها، هیچ پیشرفت بین المللی برای پیروزی مردم یمن و احقاق حقوق مشروع آنان حاصل نشده است.

درهمین ارتباط "محمد عبدالسلام" سخنگوی دولت نجات ملی یمن در توئیتی نوشت: در تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر موضع شناخته شده خود مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارمندان و مستمری بازنشستگان، پایان قید و بند‌های ظالمانه بر بنادر الحدیده و فرودگاه صنعا و اینکه کشور‌های متجاوز مسئولیت شکست آتش بس و تشدید مشکلات انسانی ملت عزیز یمن را بر عهده دارند، تأکید کردیم.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه