دی ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴ Asia/Dushanbe
  • سال 2022، سال افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست ها
    سال 2022، سال افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست ها

سال ۲۰۲۲ میلادی، سال افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی به موطن اصلی خود یا بقیه نقاط جهان بود.

طی نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی، 30 درصد از صهیونیست‌ها پس از انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی به دنبال خارج شدن از سرزمین‌های اشغالی هستند.

جنگ طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه، وعده‌های دروغین به یهودیان و شکست‌های پی در پی از گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله عوامل مهاجرت معکوس صهیونیست ها اعلام شده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، مرکز سیاستگذاری مهاجرت اسرائیل روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد، شمار موارد مهاجرت معکوس مهاجران صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی در سال 2022 به شکل قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل از آن افزایش پیدا کرده است.

مرکز سیاستگذاری مهاجرت براساس تحلیلی که از داده‌های دفتر آمار مرکزی سال 2022 اسرائیل انجام داده است، اعلام کرد اکثریت یهودی در (سرزمین‌های اشغالی) از 73.9 درصد در پایان سال 2021 به 73.6 درصد در پایان سال 2022 کاهش یافت تا نسبت اکثریت یهودی در فلسطین اشغالی طی 3 دهه گذشته 10 درصد کاهش پیدا کند،

پیش از این، گروه هایی از جوانان فعال در بخش فناوری های نوین در اراضی اشغالی، اعلام کردند به دلیل نگرانی از سیاست های کابینه آینده رژیم صهیونیستی تصمیم به مهاجرت گرفته اند.

براساس پژوهشی از سوی اسرائیل در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶ هزار یهودی به دلیل موشک‌های مقاومت که تهدید بزرگی برای زندگی آنها است اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند. تمایل شهرک‌نشینان برای ترک اراضی اشغالی همزمان با عدم تمایل یهودیان جهان برای مهاجرت به این اراضی است. 

کلیدواژه