بهمن ۰۱, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۰ Asia/Dushanbe
  • حزب الله: طولانی شدن انتخاب رئیس جمهور خدمت به پروژه آمریکا و اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب الله طولانی شدن انتخاب رئیس جمهوری لبنان را به ضرر این کشور و در خدمت پروژه آمریکا و رژیم اسرائیل دانست.

پارلمان لبنان روز پنجشنبه برای یازدهمین بار متوالی در انتخاب رئیس جمهور این کشور ناکام ماند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازروز شنبه پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی  بر لزوم انتخاب هرچه سریع تر رئیس جمهور لبنان تاکید کرد و گفت: خلاء ریاست جمهوری نباید برای مدت طولانی ادامه یابد زیرا بدون استثنا آسیب این خلاء به وضعیت لبنان جدی است.

  • شیخ نعیم قاسم  با بیان اینکه "ما به عنوان حزب الله برای تسهیل گام های عملی جهت انتخاب رئیس جمهور اهتمام داریم و در این راستا شبانه روز تلاش می کنیم"، افزود: اما ما در انتخاب رئیس جمهور تنها نیستیم زیرا تعداد نمایندگان مجلس ۱۲۸ نفر است و  پنج، شش یا هفت جناح در مجلس حضور دارند و اگر بخواهید در اولین جلسه، رئیس جمهوری انتخاب کنید به آرای دوسوم نیاز دارید .
  • شیخ نعیم قاسم  همه را مسئول و نگران در مورد انتخاب نشدن رئیس جمهوردانست و وبرای خروج از این بن بست گفت:می‌توان گفت‌وگوها و توافق‌هایی را انجام داد و سعی کرد دیدگاه‌ها را نزدیک‌تر کنیم.

شیخ نعیم قاسم درباره خصوصیات رییس جمهور گفت:  رئیس جمهور باید از ویژگی های خاصی که قابل چشم پوشی نیست برخوردارو  امکان همکاری با همه احزاب و نیروهای سیاسی موجود در کشور را داشته باشد و این رئیس جمهور باید بتواند درهای لبنان را به شرق، غرب، اعراب و کشورهای دیگر به نفع لبنان باز کند و وضعیت لبنان را در خدمت پروژه امریکا و رژیم اسرائیل که می خواهد لبنان را ضعیف نگه دارد، قرار ندهد.

نعیم قاسم همچنین اضافه کرد: این رئیس جمهور باید بتواند با استفاده از تجارب و سلامت برنامه های سیاسی خود برای برنامه های نجات بخش و رهایی بخش از اقتصاددانان، سرمایه داران و احزاب مختلف سیاسی کمک بگیرد تا بتوانیم از شر مشکلات موجود رها شویم و امور را در مسیر راه حل قرار دهیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد :  اینکه برخی می آیند و می گویند که بخاطر منافع سیاست های آمریکا رئیس جمهوری می خواهند که باعث تحریک و مقابله با بخش های بزرگی در لبنان شود، ما این را نمی پذیریم. در نهایت می‌خواهم بگویم که حزب‌الله تنها مسئولیت آوردن رئیس‌جمهور را بر عهده ندارد و قرار است تا زمانی که این رئیس‌جمهور بیاید، با سایر بخش‌ها همکاری کنیم و انشاءالله این موضوع ( انتخاب رئیس جمهور ) به زودی حل خواهد شد.»

کلیدواژه