خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۷:۴۴ Asia/Dushanbe
  • دیدار امامعلی رحمان با معاون رئیس بانک جهانی در امور اروپا و آسیای مرکزی
    دیدار امامعلی رحمان با معاون رئیس بانک جهانی در امور اروپا و آسیای مرکزی

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان با آنتانلا باسانی، معاون رئیس بانک جهانی در امور اروپا و آسیای مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسایل همکاری ها و چشم انداز روابط بین تاجیکستان و بانک جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان و به نوشته سامانه ریاست جمهوری تاجیکستان ، امامعلی رحمان، رئیس جمهور از سطح همکاری تاجیکستان و بانک جهانی در طول 30 سال مشارکت از جمله تامین مالی 116 پروژه در زمینه های مختلف تاجیکستان توسط این موسسه مالی به مبلغ بیش از 2.7. میلیارد دلار آمریکا ابراز رضایت کرد.

آنتانلا باسانی به ظرفیت های قابل توجه تاجیکستان در تولید و صادرات انرژی های پاک و تجدیدپذیر و در این زمینه توسعه “اقتصاد سبز” اشاره و بار دیگر حمایت بانک جهانی از مشارکت تاجیکستان در روزنامه کار جهانی تغییرات آب و هوا را تایید کرد.

در این دیدار در خصوص جذب سرمایه‌های بیشتر از سوی شرکای توسعه در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، حفظ اجتماعی، تامین آب و آبیاری، دسترسی مردم به مواد غذایی با کیفیت و همچنین توسعه “اقتصاد دیجیتال” تبادل نظر شد.

حمایت مستمر از اصلاحات اقتصادی، تامین مالی توسعه بخش انرژی و تضمین امنیت غذایی از جمله همکاری های مفید بین تاجیکستان و بانک جهانی در نظر گرفته شد.

در این دیدار طرفین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه نیز بحث و تبادل نظر کردند.

 

کلیدواژه