خرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۰۸:۰۵ Asia/Dushanbe
  • کاهش بیش از 5 در صدی درامد ارسالی کارگران مهاجر تاجیک از روسیه

بانک مرکزی روسیه از کاهش درامد ارسالی کارگران مهاجر تاجیک از این کشور به تاجیکستان طی سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل خبر داد.

به  گزارش رادیو تاجیکی  صدای  خراسان  به  نقل از سامانه  بانک مرکزی  روسیه ، طی  سه  ماه  نخست  سال  جاری این  افراد به  تاجیکستان 462  میلیون دلار ارسال کرده اند  که در مقایسه  با  دوره  مشابه  سال  قبل 25  میلیون  دلار یا  پنج  و یک  دهم  در صد کاهش  نشان  می دهد.

گفته می شود  که  طی سه  ماه  نخست سال  2018  کارگران  مهاجر تاجیک  از  روسیه به کشور خویش 487 میلون دلار ارسال کرده بودند.

طی این مدت  کارگران  مهاجر ازبکستانی 818  میلیون دلار و قرقیزها 453  میلین دلار ارسال  کرده اند که  در مقایسه  با دوره  مشابه  سال  قبل  متناسبا هفت و سه  دهم  در صد و چهار و سه  دهم  در صد افزایش نشان  می دهد.

 این در حالی است  که  در سال 2018 کارگران  مهاجر تاجیک از طریق  شبکه های بانکی از روسیه  به  کشورشان 2 میلیارد و 553  میلیون دلار ارسال کرده  بودند که در مقایسه با سال 2017 افزایش 17  میلیون دلاری را  نشان  می داد.

اکنون 90 در صد درامد ارسالی کارگران مهاجر تاجیک از روسیه به  کشورشان  به روبل  منتقل می شود.

براساس گزارش وزارت کارهای داخله  روسیه در حال حاضر نزدیک به 1 میلیون و200 هزار نفراز اتباع تاحیکستان در فلمرو این کشور با مجوز رسمی به عنوان  کارگر مهاجر فعالیت  می کنند.   

 

 

 

کلیدواژه