آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ Asia/Dushanbe
  • فعال شدن نظام جدید انتقال پول ازخارج به تاجیکستان

مقامات بانک ملی تاجیکستان اعلام کردند: نظام جدید انتقال درآمد اتباع این کشور از خارج از سوم دسامبر اجرایی می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازاوستا، بر این اساس  روند انتقال پول از خارج به تاجیکستان و برعکس به طور کامل  تحت نظارت بانک ملی این کشور قرارخواهد گرفت.

 قبلا مقامات بانک ملی تاجیکستان از تمامی بانکها و موسسات مالی و اعتباری روسیه خواسته بودند که برای انتقال درآمد کارگران مهاجر تاجیک به کشورشان مبلغی را به عنوان امانت به بانک ملی این کشور بسپارند و تنها در این صورت ازحق اجرای این نوع معاملات برخوردار خواهند شد.

همچنین کارگران مهاجر تاجیک  در روسیه  باید در بانک ملی تاجیکستان شماره حساب بازکنند تا درصورت داشتن موجودی بتوانند برای خانواده های خود پول بفرستند.

 این طرح با انتقاد شدید سازمان های کارگران مهاجر تاجیکستانی در روسیه و کاربران شبکه های اجتماعی روبه رو شد که این اقدام را نقض حقوق خود و محدود سازی انتقال آزادانه و ارزان درآمد لی ارسالی از خارج عنوان کرده اند.

تاکنون بانکها و موسسات مالی و اعتباری روسیه که با انتقال درآمد کارگران مهاجرتاجیک سر و کار داشتند، عمدتا با بانکهای تجاری درتاجیکستان همکاری می کردند.

با گذشت 4 ماه ازدستور بانک ملی تاجیکستان برای پیوستن بانکها و موسسات مالی و اعتباری روسیه به شبکه انتقال پول مورد نظر دوشنبه، تنها  موسسه موسوم به " یون استریم " این کار را انجام داده است.

 

کلیدواژه