فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۰۸:۲۷ Asia/Dushanbe
  • نگرانی خانواده های کارگران مهاجر از کاهش 30 درصدی انتقال درآمدها از روسیه

کاهش بیش از 30 درصدی انتقال درآمد کارگران مهاجر از جمله تاجیک ها درماه مارس امسال از روسیه موجب نگرانی خانواده های این افراد شده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه روسی RBK Group   ،  بررسی ها نشان می دهد که در پی شیوع ویروس کرونا در روسیه میزان انتقال درامد  کارگران خارجی در ماه مارس  بین 30 تا 35 درصد کاهش یافته است که برای خانواده های این افراد مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

این سامانه روسی تاکید کرده است که به احتمال زیاد در ماه آوریل به دلیل گسترش ویروس کرونا در روسیه و تعطیل شدن مراکز تولیدی و صنعتی، ساختمان سازی وتجارت، انتقال درامد  کارگران مهاجر از جمله تاجیک ها  به کشورشان تا 50 درصد کاهش یابد.

به دلیل شیوع و یروس کرونا  بیشتر شرکت های ساختمان سازی و مراکزتجاری تعطیل شده است و مالکان رستوران ها و غذاخوریها  در روسیه، مشتریان خود را ازدست داده اند که این روند موجب بیکاری کارگران مهاجر  می شود.

همچنین بسته شدن مرزهای روسیه و قطع پروازها با تاجیکستان درفصل بهار که موسم سفر کارگران مهاجرتاجیک  به روسیه است، خانواده های این افراد را از درآمد آنان محروم خواهد کرد.

براساس گزارش بانک ملی تاجیکستان کارگران مهاجر تاجیک درسال 2019 میلادی 2 میلیارد و700 میلیون دلار درامد خود را از روسیه به کشورشان انتقال دادند که برابر با 33 درصد از حجم تولید ناخالص ملی این کشور است.

 

کلیدواژه