شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ Asia/Dushanbe
  • رحمان از ولایت بدخشان به کنگره حزب خلقی دموکراتی پیشنهاد شد

سازمان حزب خلقی دموکراتی در بدخشان امامعلی رحمان رییس جمهوری فعلی تاجیکستان را به عنوان نماینده خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به کنگره این حزب معرفی کرد.

  به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه آسیا پلوس، در این نشست  تعدادی از اعضای حزب خلقی دموکراتی از ولایت بدخشان برای شرکت در کنگره این حزب که سوم سپتامبر برای تعیین نامزد این گروه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، معرفی شدند.

منابع دفتر مرکزی این حزب در دوشنبه گفته اند که تمامی سازمانهای اولیه  این گروه سیاسی با بارگزاری جلسات خویش،  بیش از  هزار نفر را به عنوان نماینده خود برای شرکت در کنگره حزبی معرفی کردند.

حزب حاکم خلقی دموکراتی تاجیکستان به ریاست امام علی رحمان ازسال 1994 فعالیت می کند و دارای 500 هزار عضو است.

این حزب نامزدی امام علی رحمان را برای انتخابات ریاست جمهوری سال‌های 1999، 2006 و2013  پیشنهاد کرده بود.

تا به حال رییسان حزب‌های سوسیالیست، دموکرات، کشاورزی و اصلاحات اقتصادی که نماینده مجلس قانون گذاری تاجیکستان هستند از سوی کنگره های حزبی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیشنهاد شده اند.

حزب سوسیال دموکرات از شرکت در این انتخابات دست کشیده و حزب کمونیست هم در کنگره خود در روز پنجم سپتامبر معراج عبدالله‌ اف رییس حزب و نماینده مجلس قانون گذاری تاجیکستان را به عنوان نامزد پیشنهاد خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری روز 11 اکتبرامسال برگزار می شود.

 

کلیدواژه