شرکت سامان ایر دلیل گرانی بلیت هواپیما را توضیح داد
(last modified Sat, 07 Nov 2020 18:37:38 GMT )
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۲۳:۳۷ Asia/Dushanbe
  • به گفته مدیر شرکت هواپیمایی سامان ایر، کرونا قیمت بلیت را افزایش داده است
    به گفته مدیر شرکت هواپیمایی سامان ایر، کرونا قیمت بلیت را افزایش داده است

شرکت هواپیمایی سامان ایر درباره گرانی بلیت پروازهای انتقال مهاجران بیکار شده از خارج به تاجیکستان توضیح داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، توماس هالم Thomas Hallam مدیریت شرکت سامان ایر اعلام کرده است که این شرکت با آغاز محدودیت پروازی از 20 مارس تا اواخر اکتبر امسال 416 پرواز برای خارج کردن شهروندان بیکار شده تاجیکستان از 10 کشور خارجی انجام داده است که تعداد این مسافران حدود 77 هزار نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت بلیت برای هر مسافر 395 یورو مقرر شده که در مقایسه با دوران قبل از هممه گیری کووید 19 دو برابر افزایش یافته است.

به گفته مدیر شرکت سامان ایر، این قیمت شامل حق خدمات، بهای سوخت، تعمیر هواپیما، حقوق کارمندان و مالیات می شود اما امسال به دلیل گسترش ویروس کرونا به این عوارض هزینه خرید لباس حفاظتی برای خلبانان و مهمانداران، ضد عفونی کردن داخل هواپیما و کاهش صندلی ها برای رعایت فاصله و مقررات بهداشتی اضافه شده که روی قیمت بلیت تاثیر می گذارد.

همچنین بنابر اعلام سامان ایر، این شرکت مجبور شد 90 درصد از کارمندان خود را به دلیل کاهش شدید تعداد پروازها به مرخصی بدون حقوق بفرستد که از ماه جولای گذشته این افراد دوباره سرکارخویش حاضر شدند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه