آذر ۰۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ Asia/Dushanbe
  • رستم امامعلی در مسکو با چند مقام روس دیدار و گفت وگو کرد
    رستم امامعلی در مسکو با چند مقام روس دیدار و گفت وگو کرد

رییس مجلس ملی تاجیکستان و شهردار دوشنبه در نخستین سفر رسمی به روسیه با چند مقام روس دیدار و درباره همکاری های دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، رستم امامعلی در مسکو با والنتینا ماتوینکو و ویاچسلاو والادین رییسان مجالس دوما و شورای فدراسیون، آلکسی آویرچوک (Алексей Оверчук) رییس روسی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری و سرگئی سابیانین  شهردار مسکو دیدار کرد.

رستم امامعلی در این دیدارها گسترش روابط پارلمانی، مورد عفو قرار دادن کارگران مهاجر تاجیک در شرایط گسترش کووید 19، ازسرگیری پروازهای منظم میان تاجیکستان و روسیه، افتتاح نمایندگی دانشگاه های روسیه در تاجیکستان، افتتاح غرفه تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی دائمی مسکو و مبارزه با ویروس کرونا را با مقام های روسی مورد بررسی قرار داد.

دراین دیدارها تاکید شد که در حال حاضر از ظرفیت همکاریهای تاجیکستان و روسیه به طور مطلوب استفاده نمی شود و مقامات دو کشورباید برای گسترش روابط همه جانبه میان دوشنبه و مسکو در بخش های اقتصاد و تجارت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، علم و فرهنگ و گردشگری اقدام کنند.

میزان معاملات تجاری تاجیکستان و روسیه در هشت ماه نخست امسال 720 میلیون دلار اعلام شده است.همچنین شهرداران دوشنبه و مسکو توافقنامه همکاری پایتخت های تاجیکستان و روسیه را برای سال های 2020 تا 2023 امضا کردند.

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه