بهمن ۰۳, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۵ Asia/Dushanbe
  • گسترش کرونا روسیه را با کمبود یک میلیون و 500 هزار کارگر در بخش ساختمان سازی روبه رو کرده است
    گسترش کرونا روسیه را با کمبود یک میلیون و 500 هزار کارگر در بخش ساختمان سازی روبه رو کرده است

دولت روسیه برای ورود کارگران مهاجر تاجیک مجوز صادر کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، ایریک فیض الین وزیر ساختمان سازی و خدمات شهری روسیه گفت حکومت مقررات ورود کارگران مهاجر از تاجیکستان برای بخش ساختمان سازی را صادر کرد.

وی گفته است: «در این زمینه کمیسیون ویژه ای تاسیس شده که با مقامات تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه برای اجرای برنامه جذب کارگران خارجی به بخش ساخت و ساز روسیه را بررسی خواهد کرد.»

چند روز قبل ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دستور داده بود که کابینه وزیران تا روز اول ماه مارس 2021 موضوع آسان سازی جذب کارگران خارجی از جمله اتباع کشورهای جامعه همسود را به بخش ساختمان ‌سازی کشورش که به دلیل گسترش کووید 19 با بحران کمبود نیرو رو به رو شده است، حل و فصل کند.

 

 

به گزارش وزارت ساختمان سازی روسیه در حال حاضر کمبود یک میلیون و 500 هزار کارگر مهاجر در بخش ساخت و ساز این کشور احساس می شود که ساکنان بومی نمی توانند جای آنان را پر کنند.

کارشناسان می گویند که بیش از 65 درصد از نزدیک به 2 میلیون نفر از کارگران مهاجر تاجیک در روسیه در بخش ساخت و ساز فعالیت می کردند که به دلیل گسترش ویروس کرونا تعداد زیادی بیکار شدند و عده ای هم از تاجیکستان در پی بسته شدن مرزها نتوانستند در سال 2020 به روسیه روند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه