اسفند ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴ Asia/Dushanbe
  • دادگاه عالی تاجیکستان در سال 2004  میرزایف را به زندان ابد محکوم کرد
    دادگاه عالی تاجیکستان در سال 2004 میرزایف را به زندان ابد محکوم کرد

نزدیکان ژنرال غفار میرزایف فرمانده سابق گارد ملی و رییس پیشین آژانس دولتی مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان که به زندان ابد محکوم شده است از بهبود شرایط نگهداری وی خبر داده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، این ژنرال 65 ساله که از سال 2004 به حبس ابد محکوم شده است تا چند سال قبل در بازداشتگاه نگهداری می شد اما اکنون به زندان منتقل شده است و نزدیکان وی می گویند که می توانند با غفار میرزایف هر چهار ماه یک بار دیدار کنند و این در حالی است که قبلا امکان ملاقات با او هر شش ماه یک بار امکان پذیر بوده است.

در همین حال جمیله کامل اوا وکیل مدافع غفار میرزایف می گوید که موکلش بررسی دوباره پرونده جنایی و بازنگری در حکم محکومیت خود را خواستار شده است.

دادگاه عالی تاجیکستان در سال 2004 ژنرال غفار میرزایف را به اتهام خیانت به وطن، تلاش برای شورش، تروریسم و داشتن اسلحه غیرمجاز به زندان ابد محکوم کرد.

پیش از این به وی پیشنهاد شده بود که با اعتراف به اتهامات خود از رییس جمهوری تاجیکستان درخواست عفو کند تا حکم محکومیت ابد او به 27 سال زندان تغییر یابد که این پیشنهاد با مخالفت او روبه رو شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه