فروردین ۰۸, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹ Asia/Dushanbe
  • عزت امان به اتهام کلاهبرداری بازداشت شد
    عزت امان به اتهام کلاهبرداری بازداشت شد

وزارت کارهای داخله اجیکستان از بازداشت عزت امان مدافع حقوق کارگران مهاجر تاجیک در فرودگاه دوشنبه پس از اخراج وی از روسیه خبرداد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفترمطبوعاتی  وزارت کارهای داخله تاجیکستان ، اتهام وی کلاهبرداری مالی عنوان شده واکنون به بازداشتگاه موقت منتقل شده است.

دربیانیه این وزارت تاکید می شود که عزب امان برای آزاد کردن برادر یکی از کارگران مهاجرتاجیک در روسیه ازاین فرد مبلغ 40 هزار روبل دریافت کرده ولی کاری انجام نداده است. از این رو در تاجیکستان علیه وی به اتهام کلاهبرداری مالی پرونده جنایی تشکیل شده است.

دادگاهی درمسکو عزت امان مدافع حقوق کارگران مهاجر تاجیک در روسیه را به پرداخت جریمه مالی محکوم و او را از این کشور اخراج کرد.

 دادگاه  شهر مسکو اعلام کرد که عزت امان بر اساس بند 18 قانون جنایی روسیه مربوط به نقض قوانین کار و زندگی در این کشوربه پرداخت جریمه مالی واسترداد به تاجیکستان محکوم شده است.

براساس حکم دادگاه روسیه گذرنامه روسی عزت امان لغو شده است و وی به زودی به تاجیکستان استرداد خواهد شد.

 عزت امان دانش آموخته دانشگاه و آکادمی علوم سیاسی وزارت امور خارجه روسیه است که درسال 1996 تابعیت این کشور را دریافت ازسال 2000 درمسکو زندگی می کرد.

وی مدعی است که درهیچ گروه یا سازمان مخالف حکومت تاجیکستان عضویت نداشته و تنها ازبی‌ عملی نهادهای رسمی این کشوردردفاع ازحقوق کارگران مهاجر تاجیک انتقاد می کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

 

کلیدواژه