فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱ Asia/Dushanbe
  • بابازاده:دریافت کمک مالی از خارج برای افرادی که به جرم تروریسم محکوم شده اند، ممنوع است
    بابازاده:دریافت کمک مالی از خارج برای افرادی که به جرم تروریسم محکوم شده اند، ممنوع است

درخواست خانواده های زندانیان عضو حزب ممنوعه نهضت اسلامی برای دریافت کمک مالی از بستگانشان در خارج از تاجیکستان با مخالفت سازمان دولتی دفاع از حقوق بشر این کشور رو به رو شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه تاپ تی جی، امید بابازاده مسوول سازمان دولتی دفاع از حقوق بشر تاجیکستان  در پاسخ به درخواست کتبی تعدادی ازهمسران اعضای ارشد حزب نهضت اسلامی که در زندان بسر می برند گفته است که دریافت کمک مالی از خارج برای افرادی که به جرم تروریسم محکوم شده اند، ممنوع است.

همچنین اعلام شده است که بستگان این افراد در خارج از تاجیکستان نیز به اتهام تروریسم تحت تعقیب قضایی بوده و حق ندارند به خانواده هایشان در تاجیکستان کمک کنند.

چند روز قبل همسران محمد علی هییت، رحمت الله رجب، حکمت الله سیف الله زاده و زبید الله رازق اعضای زندانی حزب ممنوعه نهضت اسلامی با ارسال نامه ای به مسوول سازمان دفاع از حقوق بشر تاجیکستان  از وی درخواست کرده بودند که برای دریافت کمک مالی از بستگانشان در خارج از کشور همکاری کند.

بیشتر اعضای ارشد حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در چارچوب پرونده کودتای ژنرال عبدالحلیم نظرزاده معاون وقت وزیر دفاع تاجیکستان در ماه سپتامبر سال 2015 بازداشت و به اتهام ارتباط حزب نهضت با این کودتا به زندان محکوم شدند.

اما مسوولان این حزب اتهام همکاری با این کودتا را همواره رد کرده اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه