فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۹:۰۹ Asia/Dushanbe
  • رییس مجلس ملی تاجیکستان خواستار اقدامات دادستانی کل، دادگاه های عالی و اقتصادی برای پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز شد
    رییس مجلس ملی تاجیکستان خواستار اقدامات دادستانی کل، دادگاه های عالی و اقتصادی برای پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز شد

رییس مجلس ملی تاجیکستان خواستار پایان دادن به ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، رستم امامعلی در نشست اعضای مجلس ملی تاجیکستان از ادامه ساخت وسازهای خودرسران و غیرمجاز در این کشور انتقاد کرد و خواستار اقدامات دادستانی کل، دادگاه‌های عالی و اقتصادی برای پایان دادن به این پدیده شد. 

وی با اشاره به توسعه مساحت شهر دوشنبه از حساب زمین‌های ناحیه رودکی گفته است: «در این منطقه موردهای زیاد ساخت و ساز خودسرانه خانه در زمین‌های کشاورزی مشاهده می شود. بررسی این موضوع نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد بدون داشتن مجوز در زمین های زیر کشت اقدام به خانه سازی می کنند.»

رستم امامعلی تأکید کرد که ضرورت دارد که مقامات دادستانی کل تاجیکستان، دادگاه های عالی و اقتصادی کشور برای پایان دادن به ادامه روند ساخت و سازهای غیر مجاز وارد عمل شوند.

این در حالی است که در سال‌های اخیر برای توسعه شهر دوشنبه از حساب زمین‌های ناحیه رودکی 7 هزار و 659 هکتار واگذار شده که اکنون مساحت کل پایتخت تاجیکستان به 20 هزار و 18 هکتار رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه