اردیبهشت ۰۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰ Asia/Dushanbe
  • سفارت تاجیکستان در روسیه به مهاجران اخراج شده توصیه کرده است تا پایان مهلت جریمه خود در تاجیکستان بمانند
    سفارت تاجیکستان در روسیه به مهاجران اخراج شده توصیه کرده است تا پایان مهلت جریمه خود در تاجیکستان بمانند

سفارت تاجیکستان در روسیه با انتشار بیانیه ای به کارگران مهاجر تاجیک هشدار داد که به چند موضوع توجه کنند تا گرفتار دردسر نشوند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، این بیانیه تأکید می کند که آن تعداد از کارگران مهاجر تاجیک که قبلا از روسیه اخراج شده و اکنون با نام و نام خانوادگی جدید وارد این کشور می شوند، شناسایی، جریمه و دوباره اخراج خواهند شد.

سفارت تاجیکستان به مهاجران اخراج شده توصیه کرده است که تا پایان مهلت ممنوعیت ورود خویش به روسیه در تاجیکستان بمانند و از گروه‌های مافیایی که به بهانه رسمی کردن حضور کارگران مهاجر از آنان مبلغ کلان طلب می کنند کمک نگیرند زیرا اسناد و مدارک این گروه ها تقلبی می باشد.

روند رسمی کردن حضور کارگران مهاجر غیرمجاز تاجیک که تا پایان ماه ژوئن امسال تمدید شده است تنها در اداره های مهاجرت روسیه و به شکل حضوری امکان پذیر است.

این در حالی است که هفته قبل الکساندر گاراوای معاون وزیر کارهای داخله روسیه هشدار داد 247 هزار تبعه غیرمجاز تاجیک که در قلمرو این کشور به سر می برند اگر تا روز 15 ژوئن 2021 اقامت خود را رسمی نکنند، اخراج خواهند شد.

اما والنتینا کازاک‌اوا معاون دیگر وزیر کارهای داخله روسیه و مسوول خدمات مهاجرت این کشور در سفر به دوشنبه اعلام کرد که این مهلت تا اواخرماه ژوئن امسال تمدید شده است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه