آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸ Asia/Dushanbe
  • پزشک سرشناس تاجیک در روسیه رفتار وبلاگ نویس تاجیک را محکوم کرد
    پزشک سرشناس تاجیک در روسیه رفتار وبلاگ نویس تاجیک را محکوم کرد

پزشک سرشناس تاجیک در روسیه رفتار زشت وبلاگ نویس تاجیک را که توهین به ارزشهای اعتقادی مردم بومی این کشور می باشد، محکوم کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه نشریه روسی گازیتا رو، عبدالله دولت اف گفته است که توهین به ارزشهای اعتقادی پیروان ادیان الهی رفتارغیرقابل پذیرش و زشت می باشد.

وی افزود: از این رو اقدام روسلان بابی اف ( نام اصلی اش طلب جان مرادجان زاده ) که به دلیل عکسبرداری غیراخلاقی در نزدیکی کلیسای ارتدوکس واسیلی بلاژینی درمیدان مرکزی مسکو به 10 ماه زندان واخراج ازروسیه محکوم شد، برای جامعه نزدیک به 2 میلیون نفری تاجیکهای مقیم روسیه قابل درک نیست؛ زیرا درکشوری که میزبان میلیونها کارگرمهاجر تاجیک می باشد، به جای احترام به فوانین وفرهنگ مردم بومی دست زدن به اقدامات توهین آمیز،عمل ناشایست است.

 عبدالله دولت اف معتقد است که درصورت اخراج این وبلاگ نویس تاجیک به تاجیکستان درکشورش نیز رفتار وی به شدت محکوم خواهد شد. دادگاه ناحیه تویر شهرمسکو وبلاگ نویس تاجیک و یک دخترروس را به اتهام توهین به ارزشهای دینی مردم روسیه به 10 ماه زندان محکوم کرد. آنان با گرفتن عکسهای غیراخلاقی کنارکلیسا، اقدام به انتشاراین تصاویردرشبکه های اجتماعی کردند که با اعتراض کابربران رو برو شد.

مقامات قضایی روسیه این اقدام را به عنوان توهین به اعتقادات پیروان مذهب ارتدوکس ارزیابی کردند

 

بیشتر بخوانید:

محکومیت زندان برای وبلاگ نویس تاجیک در روسیه

بازداشت وبلاگ نویس تاجیک در مسکو

وبلاگ نویسان درتاجیکستان ملزم به پرداخت مالیات می شوند

برگزاری پنجمین مجمع بین المللی «خبرنگاران و وبلاگ نویسان مسلمان» در روسیه

 

کلیدواژه