آذر ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۹:۴۱ Asia/Dushanbe
  • انتقاد رییس جمهوری تاجیکستان از بخشهای معارف، بهداشت و درمان و خدمات تلفن همراه
    انتقاد رییس جمهوری تاجیکستان از بخشهای معارف، بهداشت و درمان و خدمات تلفن همراه

رییس جمهوری تاجیکستان در پیام سالانه خویش در نشست مشترک مجلس های ملی و نمایندگان این کشوردر شهر دوشنبه که به طورمستقیم از تمامی شبکه‌ های تلویزیونی و رادیوهای دولتی به طورمستقیم پخش شد، با نتیجه گیری از رشد اقتصادی واجتماعی در سال 2021 وظایف حکومت را برای سال 2022 مشخص کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، امامعلی رحمان با برشمردن دستاوردهای مهم سال 2021 از فعالیت بخشهای آموزش وپرورش، بهداشت و درمان و خدمات تلفن همراه انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که روشهای آموزش درتاجیکستان کهنه بوده جوابگوی تقاضای امروز نیست و مراکزآموزشی تنها مدرک دانش آموختگی می دهند.

 به گفته رحمان تا 10 سال آینده تنها افرادی درمشاغل دولتی  استخدام خواهند شد که به غیراز زبان تاجیکی زبانهای روسی و انگلیسی را نیز مسلط باشند.

وی از فعالیت بخش بهداشت و درمان انتقاد کرد که به چه دلیل مقامات دولتی برای درمان به خارج می روند و  مردم به نظام درمانی تاجیکستان اعتماد ندارند.

 امامعلی رحمان همچنین از اینکه مردم می گویند پل نداریم انتقاد کرد.

 وی گفت که هرسال برای خدمات شرکتهای تلفن همراه خارجی 3 میلیارد سامانی پرداخت می کنند و باز هم ادعا دارند که منابع مالی کافی دراختیار ندارند.

 

کلیدواژه